DAG 2 ♥ En film som är bra

En film som jag tycker är bra är Water for Elephants. Vet att jag redan nämnt filmen här på bloggen, men jag kan ju alltid skriva lite mer om den.

 

Filmen handlar om Jacob ( Robert Pattinson ) en veterinär student som efter sina föräldrars död bestämmer sig för att starta ett nytt liv.

Han lämnar sina studier för att hänga med en cirkus som är på resande fot.

En dag dyker det upp en elefant på cirkusen ( Rosie). Rosie och Jacob fäster sig snabbt vid varann.

Chefs redaktören August behandlar djuren illa och Jacob försöker stoppa misshandlingen. Mitt i allt påbörjar Jacob också en relation med Marlena ( Augusts fru)

August blir rasande och gör allt för att röja honom ur vägen.

 

Hehe, hoppas ni fattar. Kommer inte på ett annat sätt att beskriva filmen på.

Bra var den iallafall :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0